UNIDADE 1 DE QUE TRATA A FILOSOFÍA?

PALABRAS CLAVE A ESTUDAR NESTE TEMA

* FILOSOFÍA * ÁPEIRON * ARJÉ * LÓGOS

* SER  * ÁTOMO  * RETÓRICA  * RELATIVISMO

* PALI  * VEDAS * DARSANA * KARMA

* HUMANISMO * EMPIRISMO * ILUSTRACIÓN

* POSITIVISMO * FENOMENOLOXÍA

* HERMENÉUTICA

AUTORES CLAVE:

* TALES DE MILETO * ANAXIMANDRO* ANAXÍMENES* HERÁCLITO * PARMÉNIDES  * DEMÓCRITO * EMPÉDOCLES

* SOFISTAS- Protágoras "O home é a medida de todas as cousas" RELATIVISMO

3 saberes sofistas: 

ORATORIA, 

RETÓRICA,

 ÉTICA vs POLÍTICA

*SÓCRATES "Só sei que non sei nada"

* CONFUCIO, LAO-TSE, BUDA

*ESTOICOS  * EPICUREOS

* AGOSTIÑO DE HIPONA

* SAN TOMÉ DE AQUINO

* DESCARTES

* JOHN LOCKE

* VOLTAIRE, MONTESQUIEU, ROUSSEAU

* HUME

* IMMANUEL KANT

La filosofía de Occidente vs La filosofía de Oriente

13 consejos de BUDA

https://www.youtube.com/watch?v=HkPpqNcQvDs


Tarefa cooperativa 1

Realizar unha liña do tempo cos autores e as etapas da historia ás que pertencen en grupo base.

Que tedes que saber?

Estándares de aprendizaxe Lomce / Que temos que saber ao rematar a unidade 1

§ FIB1.1.1. Define e utiliza conceptos como filosofía, mito, logos, saber, opinión, abstracto, concreto, razón, sentidos, arché, causa, monismo, dualismo, pluralismo, substancia ou prexuízo, e elabora un glosario con eles.

§ FIB1.1.2. Distingue entre, coñecer, opinar, argumentar, interpretar, razoar, analizar, criticar, descubrir e crear.

§ FIB1.2.1. Explica as diferenzas entre a explicación racional e a mitolóxica, en comparación tamén con algunhas características xerais das filosofías orientais.

§ FIB1.2.2. Le textos interpretativos e descritivos da formación do Cosmos e o ser humano, pertencentes ao campo mitolóxico e ao campo racional, e extrae semellanzas e diferenzas nas formulacións.

§ FIB1.3.1. Describe as primeiras respostas presocráticas á pregunta polo arché, coñece os seus autores e reflexiona por escrito sobre as solucións de interpretación da realidade expostas por Heráclito, Parménides e Demócrito.

§ FIB1.4.1. Compara a interpretación do ser humano e a sociedade defendida por Sócrates coa exposta por Protágoras, e argumenta a súa propia postura.

§ FIB1.5.1. Realiza pequenos ensaios, argumentando as súas opinións de xeito razoado, no que pretenda dar sentido a algún conxunto de experiencias.

§ FIB1.6.1. Diserta sobre as posibilidades da filosofía segundo as súas funcionalidades.

As filosofías Orientais

Imos analizar as diferentes filosofías partindo de algúns contos orientais.

Os filósofos da Idade Media: SAN AGUSTÍN e SANTO TOMÁS

DEMOSTRAR A EXISTENCIA DE DEUS



La diferencia entre querer y amar explicada por El Principito

-"Te amo" - dijo el principito...
-"Yo también te quiero" - dijo la rosa.
-"No es lo mismo" - respondió él...

"Querer es tomar posesión de algo, de alguien. Es buscar en los demás eso que llena las expectativas personales de afecto, de compañía...

Querer es hacer nuestro lo que no nos pertenece, es adueñarnos o desear algo para completarnos, porque en algún punto nos reconocemos carentes.

Querer es esperar, es apegarse a las cosas y a las personas desde nuestras necesidades. Entonces, cuando no tenemos reciprocidad hay sufrimiento. Cuando el "bien" querido no nos corresponde, nos sentimos frustrados y decepcionados.

Si quiero a alguien, tengo expectativas, espero algo. Si la otra persona no me da lo que espero, sufro. El problema es que hay una mayor probabilidad de que la otra persona tenga otras motivaciones, pues todos somos muy diferentes. Cada ser humano es un universo.

Amar es desear lo mejor para el otro, aun cuando tenga motivaciones muy distintas.

Amar es permitir que seas feliz, aun cuando tu camino sea diferente al mío. Es un sentimiento desinteresado que nace en un donarse, es darse por completo desde el corazón. Por esto, el amor nunca será causa de sufrimiento.

Cuando una persona dice que ha sufrido por amor, en realidad ha sufrido por querer, no por amar. Se sufre por apegos. Si realmente se ama, no puede sufrir, pues nada ha esperado del otro.

Cuando amamos nos entregamos sin pedir nada a cambio, por el simple y puro placer de dar.

Pero es cierto también que esta entrega, este darse, desinteresado, solo se da en el conocimiento. Solo podemos amar lo que conocemos, porque amar implica tirarse al vacío, confiar la vida y el alma. Y el alma no se indemniza.

Y conocerse es justamente saber de vos, de tus alegrías, de tu paz, pero también de tus enojos, de tus luchas, de tu error. Porque el amor trasciende el enojo, la lucha, el error y no es solo para momentos de alegría.

Amar es la confianza plena de que pase lo que pase vas a estar, no porque me debas nada, no con posesión egoísta, sino estar, en silenciosa compañía.

Amar es saber que no te cambia el tiempo, ni las tempestades, ni mis inviernos.

Amar es darte un lugar en mi corazón para que te quedes como padre, madre, hermano, hijo, amigo y saber que en el tuyo hay un lugar para mí.

Dar amor no agota el amor, por el contrario, lo aumenta. La manera de devolver tanto amor, es abrir el corazón y dejarse amar."

-"Ya entendí" - dijo la rosa.

-" No lo entiendas, vívelo" - agregó el principito.

"El principito", escrita por Antoine de Saint-Exupéry

REPASAMOS CUN XOGO

FILOTABÚ

Preparo o meu exame da unidade 1

1. Explica que significa FILOSOFÍA e o contexto histórico no que nace a filosofía. 

2. Explica: SOFISTAS, ESTOICOS, RACIONALISMO, CARPE DIEM, CONFUCIONISMO 

3. Explica a diferenza entre monismo e pluralismo e pon un exemplo de cada respecto da pregunta polo elemento primixenio da natureza. 

4. Cales foron os dous filósofos máis importantes da Idade Media? Que pretendían demostrar? 

5. Fai un esquema sobre a filosofía en Oriente. Explica o Budismo. 

6. Realiza un eixe cronolóxico no que sitúes aos seguintes autores ou correntes filosóficas: Kant, San Agostiño, Descartes, Filosofía da linguaxe, Sócrates, Aristóteles, Tales, Platón. 

7. Cales eran as preguntas da filosofía segundo Kant. Cales eran da filosofía teórica e cales da filosofía práctica. 

8. Completa a seguinte táboa sobre a Filosofía: 

Xurdiu no século:

En Grecia debido a:

1.

2.

3.

4.

En Oriente con:

1.

2.

3.

4.

Diferénciase e relaciónase con outros tipos de saber:

1.

2.

3.

4.

Segundo Aristóteles pode ser:

1.

2.

O primeiro ocúpase de:

O segundo ocúpase de:

Según Kant pregúntase:

1.

2.

3.

Que se resume en:

1.

Caracterízase por:

1.

2.

3.

4.

9. Explica o significado da seguinte frase "Sólo sei, que non sei nada". De quen é? Que libro escribiu este autor? 

10. Explica a teoría de Empédocles e indica como foi superada pola física moderna. A que pregunta filosófica quería respostar? A que outra teoría se asemella máis a física moderna.