TEMA 4 IMPERIALISMO E COLONIALISMO  

SÉCULO XIX -COLONIALISMO (Resume )

A sociedade da 2ª metade do século XIX canto ao social é unha sociedade de clases (non existen xa os estamentos do Antigo Réxime).

As clases sociais eran:

  • Burguesía e nobreza que se converteran nunha clase CONSERVADORA.
  • Clases medias: que amortecían as tensións entre as clases altas e baixas.
  • Labregos e proletariado: diminuen os labregos e se incrementa o proletariado, cara 1900 a metade da poboación británica é a clase obreira e un terzo dos alemás e dos franceses.

Estado de Benestar

Mentres se estendía o sufraxio universal masculino o Estado comeza tímidamente a ocuparse do BENESTAR da poboación, en parte para frear os progresos do socialismo (ao que vían como unha ameaza política).

Implántanse seguros de enfermidade e vellez, leis de ensinanza obrigatoria e introdúcense avances na saúde pública e no urbanismo (iluminación e rede de sumidoiros) que contribuíron a erradicar os problemas nos barrios obreiros.

Na 2ª metade do século XIX o movemento obreiro tratou de crear asociacións internacionais:

  • A Primeira Internacional-1864,Londres (AIT) con dúas tendencias opostas:
  • Marxistas-Loita de clases, revolución do proletariado, partidos políticos para tomar o poder. (Manifiesto comunista ENGELS Y MARX)
  • Anarquistas-Abolir toda autoridade política (Mikhail BAKUNIN)

En 1872 ruptura entre ambos grupos e máis tarde termina disolvéndose.

  • A Segunda Internacional- 1889, ou Internacional socialista, de ela xurdiu unha tendencia socialdemócrata sobre todo no socialismo alemán, o máis poderoso de Europa.

Danse tensións entre os partidarios do carácter internacional e os nacionalistas. Destaca ROSA LUXEMBURG.

A internacional pretendía unir á clase obreira por encima dos conflitos entre países.

MOVEMENTO DE EMANCIPACIÓN DA MULLER

A loita polo subraxio feminino.

As mulleres que sempre traballaran agora podían loitar pola emancipación, se lles abren as portas da educación secundaria a partir de 1880, e cada vez máis mulleres poden acceder á universidade (en Reino Unido

As profesións sempre relacionadas cos roles tradicionais. Comezan a ser económicamente independentes, non se logra nada ata despois de 1914, durante a 1ª Guerra Mundial salvo casos illados. O 1º País foi NOVA ZELANDIA en recoñecer o dereito a voto feminino.

ARTE NO S. XIX

Impresionismo, postimpresionismo en pintura.

Monet impresionista.

Van Gogh, Toulouse-Lautrec e Cézanne en postimpresionistas.

A Escola de Chicago e o modernismo en arquitectura.

Escola de Chicago, utilitarista cos rañaceos.

Enxeñería do ferro forxado, Torre Eiffel.

En Europa modernismo ou Art Nouveau- Antonio GAUDÍ

ESPAÑA

Do reinado de ISABEL II ao SEXENIO DEMOCRÁTICO

1833 morre Fernando VII - A súa filla Isabel ten 3 anos polo que goberna de REXENTE a súa nai Mª Cristina.

Dase unha guerra entre os partidarios de que a Coroa pasase a mans do irmán de Fernando chamado Carlos, termina a 2ª GUERRA CARLISTA co CONVENIO DE VERGARA. Destacou o xeneral isabelino ESPARTERO.

Mª Cristina comeza a gobernar co ESTATUTO REAL de 1834, que era unha carta outorgada, en 1837 xura unha nova Constitución.

En 1840 goberno de Espartero, con 13 anos Isabel II pasa a gobernar.

Durante o seu reinado tivo triunfo o liberalismo fronte ao absolutismo. Os liberais estaban divididos en Moderados e progresistas.

Importante o proceso de DESAMORTIZACIÓN DE MENDIZÁBAL.- que as terras da Igrexa e municipios puideran ser privatizadas para explotalas.

SEXENIO DEMOCRÁTICO

1868, a REVOLUCIÓN GLORIOSA derroca a Isabel II. Varios períodos nos seis anos seguintes:

1.-Revolucionario e constituínte. Constitución de 1869

2.-Procura dun rei - Amadeo I de Savoia

3.- Monarquía de Amadeo I - con dúas tendencias: constitucionalistas e radicais (progresistas) e por outra banda carlistas, alfonsinos e republicanos que se uniron para derrocar ao rei.

4.´- República Federal-1ª República. Aínda que a guerra de Cuba e a 3ª Guerra Carlista desestabilizaron o período.

República Autoritaria- Golpe de Estado do Xeneral Serrano e imposición do poder de maneira autoritaria. Pronunciamento e restauración do poder dos BORBÓNS-Alfonso XII

Preguntas para preparar o exame (Temas final do 3, 4 e 5)

do tema 3

1. Cales eran as clases sociais na segunda metade do século XIX (páx 65 ou páx 86)

2. Realismo 

3. Primeiras reacción obreiras (páx 66) Ludismo/Trade Unións/Socialismo Utópico/SocialismoCientífico- Marxismo/Manifesto Comunista.

do tema 4

4. Auxe dos nacionalismos en Europa situación de Francia/Alemania e Italia.

5. Cales eran as Grandes Potencias Europeas. (páx 78) e os Imperios en decadencia.

6. Que é o Imperialismo? (páx 80), diferenza co colonialismo.

7. Causas do Imperialismo (páx 80/81) Ideolóxicas, políticas, demográficas e económicas.

8. A conquista de novos territorios (páx 82/83)

9. Que é o ESTADO DE BENESTAR? (páx 86)

10. A que se chamou movemento de emancipación da muller? (páx 87)

11. Impresionismo e postimpresionismo-exemplos e principais características.(páx 88)

12. Arte asiática no século XIX- Torre Eiffel, Escola de Chicago e Art nouveau: Gaudí (páx 88)

13. Isabel II e o sexenio democrático (páx 90)

14. Diferenza entre moderados e progresistas durante o gobierno de Isabel II.


tema 5

15. A Paz Armada (páx 104)

16. Rusia - Intento de revolución de 1905/Domingo sanguento/Duma/Revolución de 1917

17.China revolución dos bóxeres (páx 104)

18. Camiño cara a Guerra, situación dos principais países (páx 105)

19. I Guerra Mundial- Esquema dado pola profesora, completar polo libro. (páx 106/107)

20. Organización da Paz. 14 puntos de Wilson. Tratado de Versalles. O balance da Guerra (páx 112-113)


© 2016-25  Rosa González Roca. 
Última actualización 2025

Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar
Utilizamos cookies para permitir un correcto funcionamiento y seguro en nuestra página web, y para ofrecer la mejor experiencia posible al usuario.

Configuración avanzada

Puedes personalizar tus preferencias de cookies aquí. Habilita o deshabilita las siguientes categorías y guarda tu selección.

Las cookies esenciales son imprescindibles para que la página y el sistema de registro funcionen de forma correcta y segura.
Las cookies funcionales recuerdan tus preferencias para nuestra web y permiten su personalización.
Las cookies de rendimiento regulan el comportamiento de nuestra página web.
Las cookies de marketing nos permiten medir y analizar el rendimiento de nuestra página web.